Powered by Blogger.
banner-dtoxrewards

Tukar kepada NILAI

Tukar kepada NILAI

WANG vs EMAS

WANG vs EMAS

1 Mei=Hari Buruh

Saturday 30 April 2011


Assalamualaikum kepada pembaca blog saya yg saya hormati...harini sempena 1 Mei 2011 sy ingin berkongsi sedikit sebuah info yg mungkin anda pernah dengar sebelum ini @ pun mungkin juga belum pernah dengar.. 

Rasullulah pernah bersabda, 9/10 rezeki datangnya dari perniagaan..jadi 1/10 rezeki adalah dari makan gaji...Jadi,jika anda golongan 1/10 ni,apakata kali ini,anda tambah lg jd10/10..dimana dalam masa makan gaji pun anda berniaga...apa untungnya org yg makan gaji ni?? Untungnya dlm konteks ini,anda boleh menggunakan skill OPM (Other People Money).. Apa itu OPM?? Dlm bahasa mudahnya,kt guna duit org lain untuk menjana income@profit... Xsemestinya anda kena pinjam ALONG, anda yg mempunyai slip gaji,seharusnya harus bijak menggunakan skill ini..


Sebagai contoh,jika selama ini,anda buat loan utk membeli liability seperti kereta(dimana anda kena bayar setiap bulan tetapi setiap tahun harga kereta semakin menurun),apakata kali ini anda membuat loan semaksimum mungkin dan membeli asset seperti hartanah,emas,perak,saham dan sebagainya.. Bagi sy,definisi asset ini ialah sesuatu yg semakin lama semakin tinggi dan mahal nilainya,disamping dapat menjana pasif income kepada kita..

Salah satu perkara yang menarik perhatian masyarakat kita ialah perbahasan ini.

"Mana satu lagi bagus? Melabur atau ada perniagaan sendiri?"

Bagi saya, kedua-duanya mempunyai pros and cons dan melihat kepada keselesaan diri masing-masing. Melabur membolehkan seseorang menggunakan modal yang ada untuk membeli sesuatu yang bernilai yang nilainya boleh bertambah atau berkurang mengikut keadaan barang yang dibeli itu.

(Stok juga dikira sebagai "barang" dalam konteks ini)

Perniagaan sendiri pula membolehkan anda menjual produk kepada orang lain dan mendapat untung antara margin anda beli kemudian jual kepada orang lain.

Ada orang selesa menjadi peniaga kerana mereka boleh berinteraksi dengan orang lain, tawar menawar, mencari produk yang dimahukan orang dan sebagainya.

Ada orang pula lebih selesa membiarkan duit bekerja untuknya kerana mereka ada duit... tapi tidak ada masa.

Jika anda seseorang yang ada duit tapi tidak ada masa, pelaburan emas
merupakan salah satu terbaik untuk menaikkan nilai asset anda.

Jika anda tidak mempunyai wang yang diperlukan untuk membeli emas dan perak (perak jauh lebih murah daripada emas), perniagaan mungkin boleh menjadi permulaan yang baik untuk anda. Dimana anda boleh bermula walau tanpa sesen pun (kena jumpa face to face dengan saya)..

- * - * - * - * -

One leads to another / Satu membawa kepada lagi satu

- * - * - * - * -

Apabila anda berjaya dalam perniagaan, anda boleh menggunakan keuntungan yang anda dapat untuk membeli emas.

Anda tidak perlu membeli emas dengan banyak. Anda boleh beli sedikit demi sedikit mengikut
kemampuan anda. Jadikan emas sebagai salah satu portfolio pelaburan anda dan kewangan anda akan menjadi semakin kukuh. Ianya bukannya digunakan baru-baru ini tapi telah digunakan sejak zaman Firaun (mungkin lebih awal lagi). Syiling emas yang ditempa pada 330 BC pun masih lagi wujud dan cantik walaupun telah berusia 2,300 tahun!

Jadikan emas fizikal sebagai IBU DUIT anda,dimana jika anda terdesak memerlukan wang,anda hanya perlu mengarrahnukan sahaja emas anda... Tidak seperti bisnes2 yang lain,jika anda berniaga pakaian,makanan,kenderaan...anda terdesak memerlukan wang,anda terpaksa mencari customer sehabis mungkin untuk membeli produk anda...EMAS,diterima disemua tempat arrahnu,pajak gadai konvesional dan institusi peminjam berlesen..

- * - * - * - * -

Apa yg bestnya bisnes emas ni dgn bisnes yg lain spt MLM,surat berantai,unit trust dan sebagainya??

Emas..
semua org tahu apa itu emas...
semua org tahu emas semakin lama semakin mahal..
semua org tahu org yg banyak emas dicop sebagai lambang kekayaan...
Tugas anda semakin mudah bukan,xperlu nak menerangkan lebih lanjut seperti produk2 MLM yg lain...
Cuma..
x semua org tahu bagaimana untuk menjana profit dengan emas...
x semua org tahu skill2 memanipulasi emas...
x semua org tahu membuat pasif income dengan emas..
x semua org tahu bila masa harga emas akan naik dan turun..

Jadi,jika anda ingin berniaga emas,anda seharusnya mempunya ilmu tentang apa yang mereka tidak tahu yg seharusnya anda tahu dan beritahu kepada mereka..

Jika anda ingin berkongsi ilmu apa jua tentang emas,boleh hubungi saya di 012-7440061..

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP