Powered by Blogger.
banner-dtoxrewards

Tukar kepada NILAI

Tukar kepada NILAI

WANG vs EMAS

WANG vs EMAS

Cara mudah miliki EMAS ???

Saturday 26 March 2011

Hari ini saya akan kongsikan cara mudah bagaimana kita boleh mula menyimpan emas.

Simpanan emas ini kita boleh mulakan dengan membeli 1 Dinar emas public dinar. Untuk makluman , Dinar emas adalah emas jenis 916 iaitu emas yang sama digunakan untuk buat barang kemas.

Jika 1 Dinar , maka beratnya adalah 4.25 gram dan pada masa ini harga yang ditawarkan oleh public gold untuk 1 Dinar adalah hampir RM660.00 (rujuk harga di sebelah)

Cara mudah kita boleh miliki 1 Dinar emas adalah melalui langkah berikut;
1 : Pada hujung bulan dengan duit gaji, kt beli 1 Dinar.
2 : Bila dah dapat 1 Dinar emas ditangan, kt boleh pergi gadai 1 Dinar ini di Ar-Rahnu, saya cadangkan Ar-Rahnu Agrobank.
3 : Kt akan dapat balik duit sebanyak 65% daripada nilai gadaian dan duit ini kita dapat belanja untuk keperluan yang lain.
4 : Tiap bulan kita hanya perlu bayar lebih kurang RM55 selama 6 bulan dan bila bayaran dah hbs dibayar,emas yang kt gadai itu akan dipulangkan balik. Namun saya yakin selepas 6 bulan harga emas itu akan bertambah lebih daripada nilai yang kt beli pada mula ..inilah untung beli dan simpan emas awal.

Mudah bukan...oleh itu rmari kt mulakan beli dan simpan emas dari sekarang kerana saya menjangkakan nilai 1 Dinar emas ini juga akan naik sehingga RM1000.00 sedikit masa lagi..

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP